Huhuhuhuntington

Jag har en lärare som inte vet vem Huntington är. En lärare på en kurs som heter "Migration och integration" som inte vet vem Huntington är. I mina ögon är det skandal. Jag slutade lyssna på vad hon hade att säga i ögonblicket hon klämde ur sig "Nej, jag vet inte vem Huntington är". Man kan inte undervisa om migration och kulturmöten/krockar utan att ha koll på mannen med teorin om the Clash of Civilizations.

Nu ska inte ni kära läsare känna er dissade om ni inte vet vem Huntington är. Han är nog en man som inte gemene man har kläm på vem det är. Men om man undervisar och forskar om något som så tydligt kan kopplas till hans teorier borde man verkligen åtminstone känna till hans namn. För er som inte är experter på internationella relationer kan jag berätta att han skrivit om krockar/kamper mellan olika kulturer och då särskilt västvärlden och den muslimska världen. Han teorier är en av grundstommarna på grundutbildningen i islamologi, internationella relationer, etcetera, etcetera.

Jag är förfärad, bedrövad och misstror socionomprogrammet än mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0