It was a good helg!

Vilken helg det har varit. Det har varit en sån där helg som man minns och kommer ihåg. Det är därför det inte blivit så mycket bloggande av. Det är ju så, att min största produktion av blogginlägg sker när jag är uttråkad, det vill säga när jag sitter vid datorn och inte har något bättre för mig, det vill säga borde plugga. Nu har jag haft så mycket vettigt för mig att det inte blivit något skrivande av alls.
I fredags var jag en mycket förnuftig och realistisk datoranvändare och gick till Teknikmagasinet (detta är inte produktplacering eller sponsring. Jag tjänar inga pengar på denna enkla blogg. Jag försöker bara ge en mer målande och detaljrik bild av mitt liv) och inhandlade en extern hårddisk. Nu är jag 500 gig rikare och 799 riksdaler fattigare. Men förhoppningsvis kommer jag vid en framtida datorkrasch bejubla min framsynthet. Nu sitter jag och försöker fnula ut hur jag ska gå vidare med hårddisken. Jag måste fatta beslut angående en eventuell formatering för mac (Inte heller detta är dold reklam. I alla skrivböcker står att det är bättre att skriva "en grön volvo 240" istället för bara "en bil". Därför följer jag rådet och skriver datorns märke istället för bara "min dator". Jag hoppas ni förstår att jag på intet sätt är köpt av det stora företaget). Jag vill ju vara en stark kvinna och besegra tekniken utan en mans hjälp. Jag vill ju klara mig själv. Men jag kanske kan få rådfråga en karl om jag är på rätt spår? Användarmanualen är ju trots allt på engelska. 

                                 

Fredagsnatten gjorde jag min The Shining-debut. Jag beskådade den tredje skräckfilmen i min skräckfilmskarriär. Efter att Psycho gav mig duschfobi har jag hållit mig till de mer filosofiska och väna filmerna. Men The Shining var så fruktansvärt bra, jag låg klistrad och tänkte inte på något annat under hela filmen. Varenda filmrutan hade en mening. Varenda replik hade en tanke bakom sig. Det var minimalism som skapade världar. Den var genialsik, film när den är som bäst. Jag har ännu inte märkt av något annalkande badkarsfobi efter badkarsfilmen i The Shining. Förhoppningsvis har åren gjort mig mindre mottaglig för hemska intryck.

                                       

I lördags blev det promenad på Djurgården och återupplivande av gamla minnen. Jag spanade efter vildvittror och besökte "Stubbegubben". Det var vackert även om allt inte var lika magiskt som när jag lekte där som femåring. Vi hade med oss de smarrigaste mackorna och varmchoklad. Energin lagrades inom mig.

På kvällen var det fylleslag av stora mått. Det började med youtubeorgie av hiphopvideor i Rågsved, gick via en väns imaginära mopedtur och introtävling på tuben till ett knökad Söderkällare vidare som ett lämmeltåg på Götgatan. Det kändes som att alla var där (utom emigranter och barnaföderskor och småsystrar). Det var telefonsamtal mellan olika utposter för att hålla ihop sällskapet. Det var en kväll som kommer att gå till historien.

Denna dag som idag är har jag ätit pizza och tittat halvhjärtat på en knarkfilm med Johnny Depp som var sig väldigt olik.

            

Nu makar jag pannakakor för stilla min hunger och få matsäck till morgondagens mastiga skoldag. Jag sitter här i stekoset och tänker på hur nöjd jag är med mitt liv just i denna sekund.

Jag citerar Ice Cube
"Drove to the pad and hit the showers
Didnt even get no static from the cowards
Cause just yesterday them fools tried to blast me
Saw the police and they rolled right past me
No flexin, didnt even look in a niggaz direction
As I ran the intersection
Went to $hort dogs house, they was watchin yo! mtv raps
Whats the haps on the craps
Shake em up, shake em up, shake em up, shake em
Roll em in a circle of niggaz and watch me break em
With the seven, seven-eleven, seven-eleven
Seven even back do joe
I picked up the cash flow
Then we played bones, and Im yellin domino
And now I am yelling dominoes
Plus nobody I know got killed in south central l.a.
Today was a good day"

(Även detta har en tanke och koppling till helgens äventyr. Jag har nämligen lärt mig att samplingen i "It Was a Good Day" är från en Isley Brother låt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0