I väntan på frukost



Ikväll blir det åka av. The Ruffneck Crew ska spela skivor på Ingen är illegals hiphopfest till stöd för flyktingar. Det lutar åt att det blir guldtightsen på även denna lördag. De har legat i karantän hela sommaren eftersom klibbfaktorn plastmaterialet medför inte riktigt lämpar sig för heta nätter.

Men just nu väntar jag på att Leon ska vakna så jag får hugga in på den utsökta frukost som väntar bakom skåpluckor och kylskåpsdörrar. Jag slurpar på ett glas vatten så länge för att hålla magsäcken på en lagom nivå. Medan jag väntar läser jag om sociala problem. Finns roligare prylar att sysselsätta sig med en lördagsmorgon, men om jag ska få ihop mina två hemtentor på en utan mig själv godkänd nivå krävs att jag tar mig samman en smula.

Vi åkte taxi hem igår. Det var andra gången i mitt liv jag for med taxi genom Stockholm utan att vara på väg till en flygplats. Jag är inte så mycket för utgifter som inte är nödvändiga - och SL brukat ju ställa upp hela natten, även om jag tillbringat en del tid i väntan i mörkret på busshållplatser och i skränet på tunnelbanestationer. I vilket fall hamnade vi i en hybridbil som hade både el- och bensinmotor. Var intressant att höra om hur den fungerande och kändes skönt i magen att rulla över västerbron utan att skita ner miljön mer än nödvändigt.

Nu ska jag återgår till litteraturen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-09-15 @ 11:51:33
URL: http://swmn.blogg.se/?tmp=15114946

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0