Lite viktigare, lite tröttare

Jag har blivit en sån där person som går hemifrån på morgonen innan det har blivit ljust och kommer hem efter att det blivit mörkt på kvällen. (Men jag har två reflexer hängande ur fickorna så jag inte ska bli överkörd - ett rött hjärta och en grön Skansen-nalle). Mitt fullspäckade schema gör att jag känner mig lite viktigare, lite bättre. Men samtidigt är jag lite slitnare, lite svettigare.

Men roligt har jag, ruggigt skojigt. Jag har efter mycket velande fram och tillbaka slutligen (hoppas jag) insett att socionom är ett alldeles fantastiskt intressant yrke, att en socionom kan jobba med en massa olika saker och göra stor skillnad i människors liv samt att många socionomer är helt underbart snälla människor, åtminstone mot tre sopisstudenter med uppspärrade ögon. Det känns verkligen som att jag valt rätt utbildning, jag är väldigt sugen på framtiden. Även om det stör mig extremt att vi inte har mer praktik.


Mitt liv hemma just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0