Vinprovning

Igårkväll lyckades jag hamna på en vinprovning. Det var en mysig och sympatisk tillställning. Nästan alla andra som var där var där i par. Jag var där med en killkompis. De trodde säkert att vi också var ett par. Vi betalade bara 80 spänn. Alla andra betalade fyrahundra. Så kan det gå när man har kontakter! Synd bara att mina kontakter bara finns på museer och andra mossiga inrättningar. Mitt hopp står till Sofias ännu inte påbörjade nattklubbskarriär.

Jag tyckte alla viner var äckliga. De var sura, beska och var osköna att ha i munnen. Vin kanske inte är något för mig. Eller så är jag en riktig vinsnobb som inte kan njuta förrän det bjuds 800-kronorsvin. Jag vet inte vilket av alternativen som är att föredra.


Det vin som jag minst ogillade var ett spanskt vitt vin som hette Comic Strip. Det är tydligen gjort för att tilltala en ung publik. Känns bra att jag fortfarande tillhör den unga publiken trots att jag inom två dygn är halvägs till femtio.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Johanna!! Hur vågar du gå på vinprovning utan mig? En rabbatterad sådan dessutom. Jag nästan gråter av besvikelse.

2009-03-26 @ 14:59:45
Postat av: reflective

jag trodde ju du redan visste allt ;)

2009-03-29 @ 01:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0