Dagens slutsträcka

Jag är helt slut. Jag har agerat proletär idag, proletär på riktigt. Jag har jobbat. Jag har jobbat på gruppbostaden. Och när man jobbar på gruppbostaden på dagtid när de boende är på jobbet får man städa och handla. Jag har städat. Jag har dammsugit upp högar med grus från en golvbrunn. Jag har putsat en glasruta. Jag har städat toaletter rena från andras äckliga smuts. Jag har släpat tio liter vätska genom snöstormen. Det påminde mig om varför jag läser på högskola. Det var en nyttig erfarenhet så här i pluggtrötthetstider.

Sen hade jag och Emeli vår tjejgrupp. Vi tappade bort tiden och höll på två och en halvtimme. Idag har jag alltså jobbat drygt sju timmar och sen haft tjejgrupp i två och en halv. Med tjugo minuters lunchpaus och sedan en kort paus när jag åkte buss mellan jobbet och tjejgruppen.

Så nu är jag trött. Och jag väntar på att mästarnas mästare ska läggas upp på svtplay. Jag är rädd att det inte kommer upp ikväll, så var det förra veckan. Då blir jag ledsen. Jag vill ju se Moströms och Elofssons fight.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ikväll är det final som hägrar!!! :)

2009-03-17 @ 14:57:58
URL: http://staaaajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0