Jobbiga människor

Vad gör man när man möter personer som man verkligen inte klarar av? Vissa människor triggar igång något inom mig som gör att jag får alla taggarna ut och inte kan vara trevlig mot dem. Det finns två personer som får det att klia i hela min kropp, och som jag inte kan undvika att vistas i samma rum som. När jag blir sådär ilsk mot vissa personer kan jag känna mig som en elak häxa som bara ser saker från ett perspektiv. Och när jag väl börjat störa mig på en person har jag svårt att få bort känslan han eller hon skapar hos mig. Kanske beror det på att jag är långsint. Jag är det bara i vissa fall och det är inget jag är stolt över hos mig själv. Men jag tror också att jag stör mig på somliga personer just för att de är så jobbiga. Jag väljer mina offer med omsorg. Oftast är det människor som inte har en känsla för människor runt omkring sig, som verkar lite för nöjda med sig själva och som har ett överlägset uttryck.

                    

Men vad gör man? Jag vill ju inte låta dem begränsa mitt liv genom att göra mig sur och irriterad  En klok klasskompis sa något i stil med att man får se det som att dessa jobbiga personer finns där för att man ska får träna på dem. Det kanske är det som är lösningen. Att se dem som försökskaniner som jag får träna mina sociala skillz och mitt tålamod på.

Kommentarer
Postat av: Mingo

Om man börjar bli utbrännd kan man också bli lättirriterad.

Kram

2008-09-17 @ 12:22:54
Postat av: Reflective

Tror du jag håller på att bli utbränd? Basta!! ;) Jag har alltid haft svårt för jobbiga personer.

2008-09-17 @ 16:57:15
URL: http://reflective.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0