Snygga rappare (och en reggaeman)

Min telefon fungerar! Efter fyra välfungerande telefonsamtal och check av musikspelaren kan jag slå fast att i alla fall idag fungerar min dyrgrip till nalle. Det måste vara värmningen över spisen som gjort susen. I min glädjeyra vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag tror jag gör en lista. Det är ju en av mina favoritsysselsättningar, vilket kanske framkommit av tidigare inlägg. Eftersom det är fredagkväll och man då får vara ytig och utseendefixerad, och eftersom jag blivit inspirerad av Kelis förstaplacering på min lista från igår, och av ett klipp från filmen Beef (den borde ni alla se för övrigt, det är humor med alla rappare som tar sig själva på så enormt allvar) som vi fick titta på och diskutera under kulturvetarseminariet idag ska jag göra en lista över de snyggaste rapparna jag kommer på just nu. 

1. Alltid, alltid, alltid. Mos Def. Han är den ultimata mannen, till utseendet i alla fall. (Jag baxar bilden från syrrans blogg eftersom hon lagt beslag på den bästa) 

  


2. Lauryn Hill. för den coola stilen och mäktiga utstrålningen                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          


3. Nas. Jag kollade på videon till "One Mic" på youtube och blev alldelles nyförälskad.


4. Mapei. Som är så otroligt läcker i sin vansinniga stil. Och gett mig hopp om svensk rap.                                                         
                                                   

5. Nu ska jag göra en fuling och langa en reggaeartist på min rap-lista. Men Damian Marley måste få vara med. Han kämpar sig upp på en fjärdeplats, sina dreads och sin musikgenre till trots. Han bara måste in.                                   

6. Fantastiska Jean Grae som släppt en ny platta utan att jag märkt det. Jag lyssnar på den nu och drömmer om att hon ska komma till sverige med sina superhjältekrafter.        

7.Tuffast på listan, Keny Arkana. Jag glömmer aldrig natten i Beauvais (inget snusk, bara musik). Hon var helt fantastisk. Så liten, med så mycket vilja och kraft.                                                                                                     

8. För att inte framstå som en total wigger placerar jag Eminem på en hedrande sjundeplats. Han är ju ganska söt på den här bilden i all fall, lite lik Jake Gyllenthal ;P            

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag gillar listan skarpt

2008-09-19 @ 19:43:37
URL: http://swmn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om du skulle få för dig att ringa är min telefon på nu!

2008-09-21 @ 19:48:40
URL: http://swmn.blogg. se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0