Ett ödesdigert kvällsdopp

Man kan tänka sig att det inte skulle hända så mycket i en liten håla där det bara ryms en säng, ett bord och två stolar. Men här utspelas dramer på hög nivå. Igårkväll till exempel. Jag låg i sängen, hade just druckit ur en kopp te, nästan till botten. Jag hade en intressant msn-konversation om olika låtar som skickades fram och tillbaka genom Stockholms luftrum. Jag böjde mig ner efter hörlurarna till mobilen för att få bättre ljud på låtarna jag lyssnade på. Jag såg i ögonvrån att telefonen blinkade konstigt men tänkte att det berodde på att mikrofonen satt i utan hörlurarna. Jag avslutade msn och böjde mig ner efter telefonen. Den var blöt. Jag hade gett den en simtur i de två centimeter té som fanns kvar i koppen. "SATANS JÄVLA KUKHELVETE!!!!!!!!!!" Den värsta svordom jag någonsin yttrat offentligt för att visa på tyngden av den känsla som genomborrade min kropp och själ. (Jag ska inte gå in i deltalj på hur jag gick tillväga för att få fukten att dunsta, men metoden innehöll en kokplatta och ett durkslag, somliga är ofeminina och äger ingen hårtork)

      goes              är en urdålig                                                  kobination (även om det var mindre te i koppen då det begav sig)

Nu kämpar jag på med min gamla byggjobbartelefon och hoppas på det bästa. Säkra källor har rått mig att inte försöka sätta på telefonen på några dagar, för då kan det bli kortslutning. Be med mig att den vaknar upp ur komat och inte drunknat eller fått allvarliga hjärnskador!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0