Mastermind

Jag trodde att jag skulle få en hysteriskt sammanbrott. Det började klia i benen, jag hoppade på stolen. Min hjärna kändes som att den skulle explodera. Det var en fucking bok till en av hemtentorna som jag inte visste hur jag skulle hantera. Jag kom inte på en enda idé om hur den kunde appliceras på verkligheten. Jag började känna mig lika desperat som när jag storgråtande fick min mamma rita en bild av en romersk befästning i mitt periodhäfte i årskurs fem. Det kändes som att det inte skulle gå, som att uppgiften var mer svår att genomrida än en kraftig storm under ett försök bestiga Mount Everest (det heter visst jetvindar där uppe måste jag tillägga, bara för att visa att jag vet). Men genom assistans av ett fantastiskt bollplank, ett äkta Mastermind, fick jag vind i seglen och red ut stormen (vilka talande bildmetaforer jag slänger mig med). Tack till Gramsci för hans smarta idéer om ideologi. Tack till min gedigna skolning i empirism och rationalism. Men mest tack till Tha Mastermind.
Jag har fått smak för detta med bildrebusar som illustration till mina inlägg.

    AKA    MHA    AKA  BLIR  


Nu är jag nöjd med mig själv. En dag av omstrukturerande av mitt itunes (när jag försöker undvika att plugga kan jag lura i mig själv att det är livsnödvändigt att lägga till bildmaterial till alla låtar i musikbiblioteket) har tillslut utmynnat i en färdig hemtenta. Nu kan med gott samvete ta lite ledigt i helgen. Yagga Yo! Yagga Yo! Honour to Marcus Garvey!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gramsci är ytterst intressant. jag tycker det finns många intressanta strömmningar inom marxismen

2008-09-24 @ 22:28:41
URL: http://swmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0