Lunchtankar

Jag slurpar och knaprar i mig min lunch bestående av youghurt med jordgubbssylt och knäckebrödmacka med fetaost, tomat och basilika. Ett ägg till dessert. Har inte tid att laga seriös mat, måste läsa Foucault och klura ut idéer till ett seminarium om makt.

Jag har kirrat praktikplats idag. Vill inte avslöja för mycket, men det innefattar arabiska toner och samtal om islam. Känns bra att knyta ihop säcken - jag inledde ju in "akademiska karriär" med 20p i islamologi. Jag är pepp som bara den!

De senaste dagarna har det varit battle i min musikspelare. En kamp mellan den tysk-sudanesen Samy Deluxes gangstarap och den franska rapgruppen Snipers lite lugnare toner. Det lutar åt att tysken vinner - i allafall knäcker albumtiteln Deluxe von Kopf bis Fuss fransmännens Trait Pour Trait. Samy deluxe har väl också ett försprång genom att jag i alla fall har en chans att förstå vad han snackar om - jag känner mig så mallig när jag förstår en refräng. När det gäller Sniper kanske jag anar vad några ord i varje låt betyder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0