Torkrum på 19 kvadrat

Jag hade tvättid imorse. Ut i trapphuset klockan åtta på morgonen, riktigt i ottan för mig vars tidigaste föreläsningar börjar klockan nio. Det finns sex tvättmaskiner fördelade på tre tvättider, vi är alltså flera som tvättar samtidigt. När mina första maskiner snurrat klart visade det sig att en yngling hängt sin tvätt i torkskåpet som hör till min tvättid. Så jag hängde mina blöta paltor i "hans" skåp. Men när jag senare skulle hämta upp mina nytorkade plagg visade det sig att torkskåpet var paj - det sprutade bara kall luft ur fläkten. Mina kläder var fortfarande blöta. Så jag har haft fuktig tvätt över hela mina 19 kvadrat idag. Vardagsproblem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0