Plugga...

                               

Som en illustration till hur mitt liv ser ut just nu och några timmar till har jag gjort en "cover" på Helt Offs hit "Jobba". Min "cover" heter ""Plugga"

plugga, plugga på du måste plugga
för att få det att gå runt, aaah
jaa, för att få det att gå..
slita, slita på du måste slita, fastän bördan den e tung
aaah, fastän bördan den e..
plugga, plugga på du måste plugga
slita på du måste, aah eeey
passa på när du e ung

plugga sent i går kväll
ingen öl, satt här själv
har fått nog upp till hit
bytte stil ny taktik
jag vill bara bara sova
huvudet på kudden stoppa täcket under tårna
chilla den lit greppa fjärkontollen
kolla lite snabbt se när zlatan kickar bollen
lite lugn lite frid
schemalagt tidsfördriv
täcket stort litet kliv
bort från allt skiter i
ville bara bara ut till söderkällarn
svepa några öl i vänners atmosfär
sitta utan klocka i vår egen lilla värld å
aldrig mera stoppas av problem eller besvär

glöm det man du kan plocka upp din egen skit
det e så det e
så kom eller förbli
helt off

plugga, plugga på du måste plugga
för att få det att gå runt, aaah
å det går ja ja ja ja ja, för att få det att gå..
slita, slita på du måste slita, fastän bördan den e tung
aaah, oj oj, fastän bördan den e..
plugga, jag sa plugga på du måste plugga
slita på, aah, oj oj
passa på när du e ung

Originalet kan behöras på: http://www.myspace.com/heltoffline


Kommentarer
Postat av: Elin

haha, så jävla sant. Det är en mac, en del kaffe och högar av böcker som gäller numera för oss studenter.. suck, inte lätt inte..

2008-09-27 @ 13:44:31
Postat av: Mingo

Små minipauser kan hjälpa %-/

2008-09-27 @ 15:00:35
Postat av: Anonym

hahah du är så rolig. Nu har jag uppdaterat!!

2008-09-28 @ 13:07:33
URL: http://swmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0