Fullt ös medvetslös

Vilket tempo - ingen vila ingen ro. Mitt liv känns något i den här stilen: 
Allt bara strålar bort, utåt från mitt centrum, och jag kämpar för att hålla mig kvar i min kärna. Det är så mycket att fokusera på samtidigt - tentor, jobb, kontaktmannaskap och tjejgrupp. Och femtioårsdagar och vänner jag vill träffa. Och så måste jag ju hinna äta och sova. Det är fullt ös medvetslös och jag längtar till på söndag då i alla fall tentorna är avklarade.

Hela helgen har gått åt till en tjejgruppsledarutbildning. Jag vill hjälpa unga tjejer att bli starkare och säkrare på sig själva, så de kan se sina möjligheter och inte blir låsta i en mall som handlar om något annat än att vara människa. Det ska bli skoj, spännande - men är också lite läskigt. Jag har ätit sjukt många bilar, mumsat kakor och prövat alla olika drycker i kaffeautomaten i lokalen vi var i. Allt var blaskigt och smaklöst, det slutade med att grönt té med honung avgick med segern - och då kom bara det varma vattnet från automaten. Jag kan inte förstå att man kan leva med gott samvete om man har skapat något så värdelöst som dessa kaffeautomater. Och jag kan inte förstå hur allt kontorsfolk står ut med att dricka papperssmakande kaffe och choklad dag ut och dag in. Det är så skabbigt äckligt!

Skepp å hoj!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0