Reggaemän det är synd om

Jag borde masa mig upp ur sängen och läsa om statistik. Jag har den senast tiden varit en urusel student och knappt öppnat kurslitteraturen. Men jag var trots allt uppe till ett igårkväll  och hade tvättstuga så jag ger mig själv en stunds dispens för att göra ännu en video-lista: Reggaemän det är synd om:



3. Lee Scratch Perry. Han är så gubbsjuk och blingskabbig. Tror han seriöst att de unga tjejerna tycker att han är het? Tror han seriöst att han kommer in på en nattklubb i New York City? Han borde hålla sig till att göra dub och snacka om reinkarnation och den afrikanska djungeln. Då är han i alla fall rolig och ett tillskott till mångfalden på moder jord.




2. Beenie Man. Han är så dålig - har ful röst, sjunger falskt och sätter inte rytmen, men tror att han är King of the Dancehall. Han har vidrig klädstil, men tror att han är modeikon. Han är ful och med slemmig utstrålning men tror att han är Guds gåva till kvinnan. Självinsikt = noll.




1. Promoe. Han vill så gärna vara svart reggaeman från Jamaica. Men är bara en svensk småstadskille vars storhet ligger i att han är med i landets bästa hiphopgrupp där övriga gruppmedlemmar är mycket bättre än han. Född på fel plats i fel kropp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

COPY CAT!!!!!

Du snor ju mina fyndigheter

2008-10-08 @ 11:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0