Kvantitet av glasögon

Jag, djupkunskapens och analysens fanbärare, har tagit mina första stapplande steg på statistikens och ytkunskapens område. Haha. Det är lite så jag ser på det, mitt möte med min nya kurs. Jag tycker det känns så ytligt att dela ut enkäter och be människor kryssa i alternativ. Jag vill lyssna på deras berättelser och göra djuplodande tolkningar. Men det är väl bra att jag utvecklar min mångsidighet och lär mig att utforska verkligheten från en annan vinkel.

Vår lärare är en yngling (i sammanhanget, måste jag tillägga, de flesta av våra lärare har på sina skallar ett eller flera gråa hårstrån, men denna unga man är helt brun om huvudet). Han ser ut att vara hämtade från en glasögonreklam. Han är tydlig och strukturerad. Jag förstår nästan poängen med den kvantitativa metoden, även om jag hellre skulle sälja glasögon än ägna mitt liv åt kvalitativ metod.
 inte så...
  inte så...
 inte så...

 men nästan så!!

Nu får ni inte tro att jag är hemligt förälskad eller smått besatt. Jag är bara på ett flippat humör och aningen frustrerad. Jag försöker bara att på något sätt försöka underhålla mina kära läsare. Och så tycker jag att glasögon kan påverka människors utseende i en intressant riktning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, du är bäst!! Men glöm inte hans bruna kalufs som inte behöver något hårvax eller dyl. Utan det håller sig på plats iallafall :)

2008-10-02 @ 11:35:11
URL: http://staaaajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0