Frullefrukost

"Vi" i Hagsätra är en berikande mataffär. Den är som en blandning mellanen vanlig svennebanan-ica och en äkta "turkaffär". Där finns godmorgonjuice OCH alla sorters pistagenötter jag kan tänka mig. Där finns falukorv OCH smakrika utlänska  korvar. Att gå runt i den affären ger mig samma känsla som jag fick av leksaksaffärer när jag var liten. Där finns så många skatter att upptäcka.
Nu sitter jag och frukostar på ett glas ekologisk äpple- och fläderbärjuice (tre förpackningar för tio spänn!) och en burk grekisk youghurt (en burk för 1 (!) spänn, eftersom bästföredatum är idag). Riktigt fina grejer till riktigt fina priser.
Tänk om det fanns en sån affär i stan. Prisextra och Daglivs i all ära, men "Vi" i Hagsätra är lite mer spännande, och lite billigare.
Haha, det låter som jag är köpt av ägaren, men var jag mutad skulle jag spendera cashen på östermalmshallen istället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0