Lite London

En mycket trott Johanna letar pa tangentbordet over dubbelprickar for att satta over A  och O for att forma sitt hemspraks bokstaver, men misslyckas sa det blir utrikes svenska denna gang.

En mycket trott Johanna ar mycket nojd med englandsresan hittils. Det ar en givande forman att bli guidad av en sann englandkannare och fa halsa pa riktiga engelsman och studera deras interaktion. Jag kanner mig som en sann etnolog goes socialantropolog. Standigt kommer jag med nya infallsvinklar pa skillnaderna mellan svensk och engelsk kultur. Det ar intressant att jamfora Sverige med ett land som ar relativt likt, men anda valdigt annorlunda. De sma skillnaderna blir sa talande och leder vidare till filosofier och kolonialism, den industriella revolutionen och valfardssamhallets framvaxt.

Ibland kan jag kanna att jag kanske borde vara mer social mot alla trevliga manniskor jag blir introducerad for, men de ar sa bra pa att prata sjalva, och jag ar sa nojd med att lyssna och iakta att min rost blivit ovanligt oanvand de senaste dagarna. Aven om Leon tar varje tillfalle i akt att fa mig att oppna munnen och vara social. Han tycker att jag borde vara lite tuffare...

Nu ska jag sova. Hoppas ni alla har det bra darhemma! Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åååååå jag blir nästan tårögd av att läsa ditt inlägg. Jag saknar dig verkligen ditt bloggande och nu kom det ett inlägg. Min dag är räddad. Nu vet jag att du kanske läser min blogg så nu kan jag börja skriva där igen- jag vet inte varför, men det kändes så meningslöst när du inte läste...



(ja, jag har blivit sentimental)

2008-11-10 @ 12:41:06
Postat av: A

Jag har ivrigt svarat på dit sms:)

Jag ville bara komma på ngt roligt att skriva.

har saknat dig blogg.

men mest saknar jag dig

2008-11-10 @ 14:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0