Duschush

Varför är alla kvinnor i duschen på simhallar så fruktansvärt fula?

Är det jag som alltid simmar på samma tider som de allra fulaste? Är det bara fula som besöker simhallar? Är alla kvinnor fula nakna? Är alla så besvärade av att vara nakna med varandra att det får dem att se fula ut?

Eller är det min bild av hur en kvinnokropp ska se ut som förvrängts av alla bilder och normer som omger mig i den värld jag lever i?

Jag vet inte. Men faktum kvarstår att jag ogillar att vara i simhallars duschar på grund av de människor som vistas där.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är ett offer för den förvrängda synen på kvinnokroppen

2008-11-20 @ 14:51:07
Postat av: Reflective

Det är belysningen...

2008-11-21 @ 13:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0