Att driva en förkylning på flykten

Trots min tidiga sänggång dröjde det länge innan jag föll i sömn igårkväll. Jag har drabbats av en mindre förkylning som jag jobbar hårt på att inte vidareutveckla. En sjukdom är minimalt önskvärd med konsert imorrn och England på fredag. Så jag försöker sova och hälla i mig c-vitamin samt undvika kyla och mörker. Det var lite därför jag kröp ner i sängen så tidigt igår. Det var mysigt, även om John Blund alltså dröjde med att strö sitt pulver på min ögonlock. Jag hade en mänsklig kamin bredvid mig i sängen som spred strålar av värme. I vanliga fall är det jag som är den klängiga typen, men nu kände jag mest för att öppna fönstret. Det gjorde jag också och när vi vaknade på morgonen var rummet fyllt av kyla. Kanske inte bästa receptet att få en förkylning på flykten...

Försöker undvika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0