Pepparkakor...

Jag har blivit en pepparkaksnarkoman. Hitills har jag mest snyltat på andras förråd, men idag tog jag steget och investerade i ett alldeles eget paket. Hälften är snart uppätet, jag är som beroende. De är värre än chips. Mitt beroende av pepparkakor började på fältstudierna där det eviga fikandet åtföljdes av korgar med de knapriga kakorna. Till en början motstod jag frestelsen att sträcka mig efter korgarna, men mot slutet av veckan kunde jag inte motstå frestelsen och sen var det kört.



Jag och mina fältstudiekompisar träffades idag för att skriva ett PM till vår rapport. Det utmynnade i någon slags glögg- och pepparkakasorgie med inslag av dadlar och te med honung. 

Och fler pepparkakor ska det bli innan jul. Men först ska jag kila ner och hämta min tvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0