Prinsakorv

När jag just kom hem från mina morgontidiga äventyr i kvarteren runt Odenplan luktade det korv i hela min "lägenhet". Lukten kändes som att någon just avslutat prinskorvstekning på "spisen". Det märkliga är bara att det inte har funnits någon korv här inne så länge jag bott här.



I min barndom var jag en sann rojalist, och prinskorv var på grund av sitt namn (vid sidan av prinsesstårta och drottningsylt) bland höjdarna av maträtter. Nu i min mer republikanska tidsålder stiger rodnaden på kinderna när jag tänker på vilken hög status bokmärkena med kungafamiljen hade i min bokmärkessamling. 

Idag har Mobergs republikanska manifest en hedersplats i min bokhylla.


Inte lika glamorös som Victoria och Madeleine men ack så mycket mer insiktsfull. Idag håller jag mig med mer intellektuella förebilder.

Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha, så jävla klockrent. du hittade artikeln efter att du skrivit va? eller? grymt kul. ska ru inte söka?

2008-12-16 @ 22:29:44
Postat av: Anonym

jag tycker du har en SNUSKBLOGG

2008-12-17 @ 08:47:56
Postat av: Reflective

Det är du som är snuskig som associerar prinskorvar med SNUSK. Du måste ha en väldigt snuskig fantasi eller ha väldigt märkliga upplevelser av snusk.

2008-12-17 @ 23:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0