Morgonkoma

Jag har befunnit mig halvvaken i min säng i en och en halv timme nu. Med ögonen på halvglänt har jag försökt ruska liv i min sega kropp utan framgång. Halvdunklet och regnet som smattrar på andra sida rutan har gjort sitt för att inte göra min motivation att kliva ur sängen större. Tillslut lyckades jag sätta mig upp och få på dator så hjärnan fick börja aktivera sig i alla fall.

Jag har sett mig själv som en sån som får saker gjorda. Har tänkt att jag inte behöver krav utifrån och näraliggande deadlines för att göra. Men en dag som denna när den första "aktiviteten" jag verkligen måste infinna mig på börjar halv två är det inte lätt att motivera mig själv att gå upp och börja läsa. Det är ju ingen som märker om jag sover några timmar till...

Jag drömde att jag hade en stor lägenhet med flera rum och matsalsbord. Jag lagade ris (som dock brändes vid) och couscous till frukost till mina gäster (stackarna, kan inte förstå att jag inte lagade till något bättre, men jag ar väldigt nöjd med mig själv). Sen hittade jag burkar med bönor och köttfärssås (mycket märkligt) i de enorma köksskåpen. Undrar vad Freud skulle säga om detta månne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0