Att avsluta sin morgonblund gör dagen till en ledig stund

Jag har varit en alldeles extremt duktig student och gått upp för att dela upp två intervjuer i teman redan innan det blivit ljust ute. Alldeles för min egen skull. Trodde det skulle ta mycket längre tid, nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag skulle kunna fila lite mer på rapporten, läsa avhandlingen jag måste läsa. Men jag tror jag ska gå och simma istället och göra min nacke ännu några snäpp stelare. Intalar mig att stelheten har med den monotona transkriberingen att göra snarare än den vitaliserande simningen. I vilket fall tror jag det blir några fler längder ryggsim idag. "Det skadar ju inte att arbete preventivt", som fältassistenterna på Östermalm skulle ha sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0