Dags att flytta hem!

Efter två månaders exil på Kungsholmen (med behövliga avstickare till Ekerö, Rågsved, Kreta och landsbygden mellan Järna och Nyköping) är det nu dags att återvända till mina 19 kvadratmeter på andra sidan St Eriksbron. Det har varit nyttigt med en paus. Ett års intensiv samvaro mellan mig och lyan hade slitit ut vår relation så att den inte längre kändes lika spännande. De första månadernas förtjusning kommer nog aldrig tillbaka. Men jag har saknat min vita frukostmugg jag fått från systrarna, jag har saknat min utsikt mot det röda huset och min egen säng med mina noga utvalda bilder på väggarna. Det ska bli härligt att komma hem.

Visst. Att leva utan mina prylar har gått oväntat bra. Jag är inte helt slav under materien. Men hemmiljön jag format efter mina alldeles personliga önskemål ger mig lite mer fäste i tillvaron. Vart jag än befinner vet jag att några hundra meter från St Eriksplan ligger mitt egna rum. Där bara jag bestämmer. Där min ordning råder. Där varenda pryl är placerad av mina händer. Där jag är trygg. Där jag är hemma.


Kommentarer
Postat av: anonym2

´lycka till med flytten

2008-08-13 @ 15:41:59
Postat av: amandakompisen

Hejsen honey..



Nu ska jag gå in här varje gång jag hängt med dig och bli fett sårad om du inte nämner mig i din blogg. Haha skoja.



Det är roligt, tror aldrig jag läst nåt du skrivit men du skriver himla fint alltså. Speciellt.



ses på fredag!

pösspöss

2008-08-14 @ 00:04:05
Postat av: anonym4

bilder på mig på vägarna, är de de du saknat;)

2008-08-14 @ 15:09:28
Postat av: Reflective

Vad gulliga ni är!!!

2008-08-15 @ 13:23:01
URL: http://reflective.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0