Dubbel terminsstart

Nu har jag registrerat mig. På mina två universitetskurser. Jag har efter månader av velande beslutat mig för att köra dubbelt i höst. Jag vill ju bli klar med min examen på Kulturvetarlinjen, skulle kännas trisst att ge upp med en termin kvar, den roligaste terminen som det verkar. Så nu har jag registrerat mig på Kulturvetarlinjens tillämpningstermin och tredje terminen på Socionomprogrammet. Får se hur det går. Har bestämt mig att satsa fem veckor, så jag får den första kursen klar på KVL. Ska göra en utvärdering sen och känna efter hur jag mår. Jag vill ju inte bli en pluggaholic.

Det som stör mig något är att jag är mycket mer sugen på kurserna på KVL än på Sopis. Ämnena låter intressantare, böckerna ser roligare ut. Valde jag fel när jag flydde från Frescati till Sveaplan? Ärligt talat har jag ingen aning. Jag frågar mig varje dag om jag är på rätt väg i mitt liv och svaret har hittills alltid varit att jag vill ha en socionomexamen även om mycket på utbildningen suger.

Jag trivs bäst någonstans mitt emellan kulturvetare och socialarbetare. Måste vara därför jag har så svårt att finna ro. Antagligen kommer det att sluta med att jag blir journalist med fokus på kultur och sociala frågor, så blir farmor, mormor och alla andra som tjatat om att jag ska följa i pappas fotspår så länge jag kan minnas nöjda. 

Kommentarer
Postat av: Mingo

Oj, dubbelt, då kommer du knappast ha tid mkt tid till extrajobb eller fester :-) Smart plan med utvärdering...:-)

2008-08-26 @ 19:45:29
Postat av: Beata

Det är klart att du kommer klara det!! Men se till att du inte bränner ut dig. Det är viktigare att du mår bra än att du får höga betyg. Du är ju verkligen jättesmart!!

2008-08-26 @ 22:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0