Det bidde bara...

Det skulle bli piff i stora mängder. Det skulle bli b-line på Berns. Jag hade satt på mig höga klackarna och tjusiga dressen.

Det visade sig att det inte var b-line på Berns. Det visade sig att vi var fett sega. Det visade sig att stan var full av störiga människor efter blockpartyt på Götgatan.

Det slutade med att jag och Emelie softade i en bil på Östgötagatan medan de andra svängde sina lurviga i ett sista desperat försök till party inne på Sneakers'nstuffs fest på Mosebacke.

Men innan i kom in till stan var det trevligt. Vi hade pizzakväll med vännerna för att fira Elins födelsedag idag (Grattis vännen! Önskar jag kunde ge dig en mer utsökt frukost än havregrynsgröt. Men den blir smarrig jag lovar!) Jag styrde i köket. Ska det vara pizza på Johannas vis ska det vara pizza helt på Johannas vis. En kompis sa "Är du såhär bossig när du gör pizza - hur skulle du då vara om du skulle gifta dig?" Haha. Jag röstar för att pizzabaket är min heliga ko och att ett eventuellt bröllop skulle förflyta utan en dominant brud och knäckta egon.

Efter pizzafrosseriet och mycket dividerande om kvällens destination körde underbara Amanda oss in till staden i sin bil. Vi langade The Voice på hög volym och kände oss som gangsters i LA. Lite jobbigt blev det när reklam började dundra ut över Hornstull. Då var Amanda snabb på volymkontrollen.

Det bidde en klassisk utekväll på Söder. Stora planer blir till diskussion på Götgatan och en ynka öl. Men dörrvakten på Snaps var trevlig mot mig. Jag fick gå gratis på toa fast det skulle kostat 100 spänn och när jag lyfte på entrérepet fick jag bara en snäll förklaring fast det egentligen var Fy! Fy! Fy! Tror jag har fin hand med dörrvakter.

Nu ska jag dra into the wild (eller hm, en sörmländsk bebyggd version av vildmarken) till på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0