Nattsudd

(inlägg jag skrev för två dagar sedan men som tydligen inte lades upp på bloggen)

Jag skulle kunna sova nu. Men jag ska spela skivor till klockan tre i natt. Fem timmars musikös. Och imorgon ska jag jobba natt. Så mitt dygn kommer att bli alldeles snedvridet de närmaste dagarna. Men så här års är nästan nätterna den bästa tiden på dygnet.

Det är en studenskiva vi ska spela på ikväll. Jag minns nätterna sommaren då jag tog studenten. Vi vandrade genom fågelsången i gryningen och kände livet börja och skolan sluta. Vi hängde på klippor och drack öl. 

När vi skulle önska låtar till studentflakets färd genom staden önskade jag Urga: 
  
På temat natt ger jag er en fin Patti Smith låt: Because the Night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0