Stream of consciousness

Trött. Efter en angenäm måltid och språkstund med Elin har jag slösat bort någon timme framför datorn. Jag har inte fått något vettigt gjort. Men det är nog lugnt klockan elva på kvällen. Man kan inte vara effektiv jämt. Problemet är bara att min effektiva tid blir allt kortare. Eller så är det kanske så att jag blivit mycket mer effektiv - med resultatet att jag behöver kortare tid till det jag ska göra. Jag hoppas på det.

Nu är mitt dilemma om jag ska hålla mig vaken i tjugofem minuter för att ringa och gratta Tamrat på 25-årsdagen precis när det smäller. Jag borde sova. Jag har föreläsning imorrnbitti. Men det är inte varje dag det vankas 25-årsdag. Och snart är det bara tjugo minuter kvar. Så det kanske blir ett samtal.

Detta inlägg börjar likna vad som kan klassificeras som "stream of consciousness" men inte alls lika sofistikerat som mr Joyce skulle ha författat det. Jag förstår om det inte är vad som är mest underhållande för läsaren men det är enkelt att skriva. Det blir vad som trillar fram ur hjärnans underliga gångar.

Nej nu ska jag sluta svamla och droppa ett av mina favoritcitat:
"Il y a des fleurs partout pour qui veut bien les voir"


Kommentarer
Postat av: Anonym

uppdatera

2009-04-21 @ 10:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0