Poliskontroll


Såhär ser mitt dörrhandtag ut just nu. Det är polisens avspärrningsplastband. Min lägenhet är nämligen kontrollerad av polisen.

Mitt under min söndagsfrukost plingade det på dörren. Där stod en tjej och en kille som förklarade att det var rök i korridoren och undrade om det kom från mig. Det gjorde det inte. Jag frågade om jag skulle göra något. De sa att det inte behövdes. När jag sedan stod och borstade tänderna plingade det igen. Den här gången stod två trimmade poliskonstaplar utanför dörren. Även de undrade om röken kom från mig. Det gjorde den inte heller den här gången. De satte avspärrningbandet runt dörrhandtaget och gick vidare. Jag gissar att det var för att veta att de kollat hos mig.

Nu vet jag inte om jag ska låta det sitta kvar eller ta bort det. Men det ser ju lite spännande ut, så det får nog vara kvar ett tag...

Kommentarer
Postat av: Anonym

du och jag har haft mycket kontakt med poliser på sistone

2009-04-27 @ 15:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0