Min åtta-i-topp

SWMN drog ner mig i ett DJUPT träsk igår. Jag har alltid haft en förkärlek för att rangordna och sortera. Särskilt när det gäller böcker. I min barndom hade jag ett nummersystem där alla mina böcker hade ett nummer, en plats i bokhyllan och var, om än inte prydligt, så i alla fall uppskrivna i en bok. När mina små systrar skulle låna någon av mina böcker var de tvungna att skriva upp det bredvid bokens namn i min boklista.

Igår visade SWMN mig en hemsida - boktipset.se. Det är en sida där man kan poängsätta, sortera och diskutera litteratur. Jag blev såklart fast direkt. På en kväll har jag poängsatt 110 böcker och skapat en lista (samtidigt som jag gjorde ett taffligt försök att skriva klart utredningsuppgiften som skulle in idag). Denna sida kommer att bli min död. Åtminstone döden för mina studier och andra nyttiga sysselsättningar. På min väg mot avgrunden kan jag visa er min topplista - de åtta bästa böckerna jag läst. 

Ditt betyg
    
  » Hantera:                  Hantera i hyllor, listor eller grupper                 - - - - - - - - - - - -                 BOKHYLLA                 - - - - - - - - - - - -                                             Läser just nu                                                                                      Vill läsa                                                          - - - - - - - - - - - -                                                      






















































Jag är oerhört hård med betygsättningen så dessa åtta som fått en femma är verkligen förtjänta av det. En femma i min boklista innebär inte bara att det är en välskriven och beundransvärd bok. En femma betyder att det är en bok som påverkat mig på djupet, som fått mig att tänka i nya banor och nya dimensioner.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är pretto

nästan lika mycket som jag

2009-04-29 @ 14:28:34
Postat av: Anonym

jag törs i alla fall stå för vem jag är...

2009-04-29 @ 16:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0