Statistik och arga hinduer

Nyss hemkommen från en underbar promenix i Hagaparken väntar jag ivrigt på att gårdagskvällens goda rester ska bli lagom varma att äta. Och snart är det helg. Jag har slappat så mycket de senaste dagarna och känt att jag borde plugga att det ska bli skönt att kunna slappa med gott samvete - för ingen kan ju kräva att jag ska läsa statistik på en lördag och söndag.



Så urbota tråkigt. Inlägget behöver lite färg och galenskap!


Jag har fått en ny youtubefavorit. Detta är Natalie Portman i sitt ex Devendra Banharts musikvideo "Carmensita". Först blev jag orolig att den äldre mannen med ölmagen och galen blick var exet, men det måste ju vara det mer fagra exemplaret, även om hans röst inte är lika stor som Portmans skönhet. Tydligen rasar hinduer och kräver en ursäkt för att hon spelar en indisk prinsessa och är med denna video där hinduiska gudar används som dramatisk effekt. "Goddess Kali, Lord Shiva, Lord Ganesha, Shri Hanuman Chalisa, etc.., were highly revered in Hinduism and were not to be thrown around loosely for dramatic effects, as this video appeared to be doing" säger en talesman för Universal Sociaty of Hinduism (se länken).

Ibland kan jag tycka att vissa religiösa människor kunde vara nöjda med att de själva följer de bud de menar att deras religion ger. Visst är det viktigt att människor visar varandra respekt och inte häcklar varandra i onödan - men folk måste ju få leka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0