Reggaetorka och öllöshet

Min vana trogen har helgen innehållit måttfullt av bloggande, närmare bestämt inget alls - tills nu.

Jag har haft en synnerligen angenäm och ovanligt öllös helg. Dessvärre började den med en katastrofal besvikelse. Fredagens planerade maffiga utgång blev en (EN!) öl på söderkällaren, där den klassiska reggaespellistan som varit ett soundtrack till mitt och vännernas liv de senaste åren bytts ut mot rnb blandat med någon bra hiphopklassiker och Svenska Akademins skräniga reggaebröl på svenska. Jag hade gråtit mig till sömns den kvällen om inte Elin varit på besök. Jag hoppas innerligt att musikbytet var tillfälligt, men misstänker att det kan vara ett försök att nå en bredare publik än vingliga rastamän, bleka reggaewannabes och panka ungdomar.

goes 

Lördagen bjöd på långpromenad följt av sen lunch i goda vänner lag. Jag fick träffa Bebisen (observera det stora B:t, det här är Bebisen). Han var så fruktansvärt söt att jag nästan blev sugen på att ha en egen - en dag i veckan...

Även gårdagskvällen bjöd på mindre öl än planerat. Efter pizza och frukt-i-ugn var ölsuget bortblåst, det blev delfindokumentär istället. När vi vaknade i morse stod två halvfulla och avslagna ölburkar på bordet...

Idag har Leon fortsatt min populärkulturella bildningskurs. Morgonen inleddes med "Torsk på Tallin", som jag först tyckte var fruktansvärt rolig men sen mest tragisk. Lite senare följde "Gökboet" som jag däremot tyckte var bra på alla plan och väldigt intressant.

Mina viktigaste lärdomar av helgen är således:

1. Söderkällaren är inte sig själv utan "It's a Pity" och "Brown Skin".

2. Vissa bebisar är fina.

3. En helg med bara 1,5 öl kan också vara en ack så bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0