Utfall mot klädindustrin

Vad är det för fel på köpekläder? Varför dröjer det aldrig mer än en vecka innan en knapp lossnar eller en söm går upp? Visst måste det vara lönsamt för klädföretagen att kläderna pajar så konsumenterna måste göra nya investeringar - men så snabbt...? Det undergräver ju bara förtroendet för varumärket.

Jag har just sytt i en tappad knapp. Jag vet att den kommer sitta där jag satt den. När jag syr håller sömmarna. Borde inte professionella sömmerskor och skräddare göra ett bättre jobb än en hoppysömmare? Men jag kan förstå att det är svårt att finna motivationen att göra ett bra jobb med minimilön i deras arbetsmiljö.



Som en extra bonus en torsdagkväll som denna laddar jag upp en bild från en bejublad gatuteaterföreställning om klädindustrin: "Tvättrådet tvättar..." Någon skarp observatör kanske känner igen t-shirtarna och den ännu mer observante kanske kan klura ut vem tjejen längst fram till vänster, hon med ryggen mot kameran, är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0