Salve!

När nu mina systrar så målande och färgstarkt beskrivit vår mammas femtioårsfest (se deras bloggar i länklistan till höger) känns min beskrivning av saken något överflödig. Men jag kan ju inte missa chansen att få posta två lustiga bilder.

Det var dans. Det var vild dans, nästan så att golvet skakade. Den äldre generationen skuttade runt som kalvar på grönbete (och fightades om bålen och vinet). Till och med åttioåriga farmor rockade järnet på dansgolvet. Ett band spelade covers av gamla klassiker, och slängde in "Hit me baby one more time" - på "ungdomarnas" begäran. 

Någonstans mellan

och
befann sig kvällens dansörer.

Annars har helgen varit av det vanliga slaget - det vill säga intensiv. När jag på sitter med huvudet tungt i händerna och kämpar för att hålla ryggen upprätt och ögonen öppna på måndagarnas förmiddagsföreläsningar har jag många gånger undrat vad som är vitsen med helgen när jag kommer tillbaka till universitetet ännu tröttare än på fredagens sista pass. Men gladare blir jag av allt som händer. Tiramisuglass, Mojito från pulver i påse, toner i baktakt, shopping och pizza med kvinnan jag är kontaktperson åt, femtioårskalas, promenad i höstsolen och standupklubb gör livet roligare och mer värt att leva. Sova kan jag göra i skolan!

Kommentarer
Postat av: Mingo

Ahaha du är bäst.... 'sova kan jag göra i skolan' :D

2008-10-20 @ 20:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0