Nobelpriset!

Tillkännagivandet av vem som får Nobelpriset i litteratur har så länge jag kan minnas varit en av mina favoriter i det svenska högtidsåret. Så är jag också en nörd, på gränsen till tönt, enligt min käre pojkvän.

Nu sitter jag på helspänn framför radions P1 och väntar på att Horace ska yttra årets lyckliga namn. Jag satsar på att vara jämsides med de stora sajternas rapportering av vem som är vinnaren, även om jag inte haft möjlighet att rapportera på plats från Börshuset.

Nu kommer Horace!

Vinnaren är: Jean Marie Gusteve de Cliseaut. Haha. Jag har ingen ingen aning om hur det stavas. Min rapportering är en ploj! Han är fransman i alla fall. jag tar hjälp av DN. Jean-Marie Le Clézio stavas det visst. Jag har ingen aning om vem det är. Han har tydligen sina rötter på Mauritius.

Nu överlämnar jag till de etablerade medierna!


Kommentarer
Postat av: Reflective

Observera att inlägget publicerades ungefär samtidigt som DN:s första artikel. Jag är en snabb rapportör om än inte så påläst...

2008-10-09 @ 13:08:11
URL: http://reflective.blogg.se/
Postat av: Elin

och jag läste ditt inlägg innan jag ens hann till frukostbordet och DN:s förstasida där nyheten fångade min uppmärksamhet direkt.. den du..

2008-10-10 @ 12:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0