Hem och ut igen

En kort visit hemma för att ta en dusch, fixa frisyren som enligt syster Amanda är under all kritik, och ta den dagliga rundan på internet - kolla mejlen, kolla facebook, kolla bloggen, kolla dn, kanske ta en snabbis på whoa. Till detta bjuds clementin (den andra för dagen, hade säsongspremiär i förmiddags) och druvor (en låda för 10 spänn på prisextra).

Är det förresten någon som har kläm på skillnaden mellan mandarin, clementin och satsumas? I mitt inre är mandarin de pyttesmå med tunt skal som inte går att få av, clementin de mitt emellan och satsumas de svulliga med luft mellan skalet och själva klyftbollen. Men jag vet inte om min inre bild stämmer överens med verkligheten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0