"Bismillah!"

Jag har fått ett fanatiskt blogg-ryck och skriver inlägg som på löpande band. Har försökt penetrera statistikens innersta väsen, men det är så urbota tråkigt att jag nöjer mig med att ha fått kläm på skillnaden mellan kvartillavikelse och standardavvikelse (åtminstone kunde jag det innan jag gick till Prisextra för en timme sedan). Alltså fastnade jag på youtube igen.

Jag hade tänkt skänka er lite mångkultur och visa ett klipp som jag tror få av er på egen hand skulle snoka reda på. I sökandet efter en lämplig arabisk låt att dela med mig av stötte jag på detta mästerverk som inte riktigt motsvarade min plan när jag inledde sökandet men ändå passerade det trånga nålsögat för att få komma in på min blogg:



Det är Yusuf Islam (AKA Cat Stevens) som samlat ihop en barnkör för att sjunga "Bismillah". Jag skäms nästan för att säga att det är humor, men det är så fruktansvärt smågulligt och välartat. För mig som är uppvuxen i ett samhälle som präglas av kristendomen går tankarna osökt till en kyrklig barnkör. Tidigt ska de små fostras in i Guds gemenskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0