Huvudbry

Mitt tillfrisknande går fort framåt även om jag fortfarande befinner mig i sängstadiet. Men det är mest för att det är mysigt jag ligger kvar under täcket. Jag skulle lika gärna kunna ta en snabb promenad i Karlbergsparken, även om det nog inte vore så nyttigt ur konvalescenssynpunkt.

Idag ska vi fira Amandas tjugotredje födelsedag med thaibuffé och hurrarop. Det blir sista dejten med vännerna innan nio dagars exil. Jag grubblar över om jag ska tvätta håret idag eller imorgon. Egentligen är en hårtvätt nödvändig om jag ska kunna visa mig bland folk, men initierade källor säger att temperaturen i Englands duschar inte är att leka med. Därför tänker jag att det kanske är bäst att dra ut på hårtvätten tills imorrn och på så sätt minimera antalet nödvändiga hårtvättar i England. Samtidigt har jag inte en bild av engelsmän som särskilt smutshårade, min initierade källa kanske bara hade otur under sin Londonvisit? Om jag väljer att ge min källa nödvändig tyngd för att flytta fram tvätten till imorgon kan jag ju alltid ta till det klassiska turbantricket, det vill säga vira in håret i en tjusig tygbit. Förhoppningen är att folk då tror att jag gjort det för att vara snygg snarare än för att dölja det som där som under är.

Hårtvätt......................................................................................eller turbantricket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0