The End

Jag och Leon gjorde slut i onsdags. Slut. Det låter så absolut. Men det är det väl också. Jag är så glad över tiden vi hade tillsammans, men det gör ont att det inte är vi mer.

Ja, det gör ont men jag reder mig ganska bra. Livet har lärt mig att i slutänden har jag bara mig själv, även om min familj och mina vänner kommer hänga på en god bit fram till avgrunden. En dyster men ack så nyttig läxa.

Istället för att fokusera på det jag förlorat försöker jag vända blicken mot allt jag har kvar. En del av mitt hjärta har blivit skadat. Men resten av mig är intakt.

I ett ögonblick av självömkan råkade jag just köpa ett par knallblå Reebok och en blå Adidaströja. Min svaga själ kunde inte motstå hur utsökt väl de passade varandra. Min planerade konvertering till mer vuxen outfit får vänta lite till.

Jag ska inte fördjupa mig i mina hjärtesmärtor. Utan sätta på mig mina nya kläder, titta mig i spegeln och känna mig snygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0