Fältstudier och Khemiridrömmar

Jag och två kära klassisar gör en veckas fältstudier på Familjeenheten ungdom i en av Stockholms tjusigaste stadsdelar. Idag var första dagen och alldeles fantastiskt intressant. Alla vi mött har varit så trevliga och engagerade i vårt projekt. Våra farhågor att alla socialsekreterare är utbrända och introverta kom brutalt på skam. Sekretessen gör att jag inte kan avslöja några smaskiga detaljer om vad som diskuteras (och min trötthet gör att jag inte orkar krysta fram en oidentifierbar version av allt jag lärt mig.

Nu ska jag mumsa kalvdans som min underbare far skänkt mig och fantisera om morgondagens orgie med mina darlingar och Jonas Hassen Khemiri i Skärholmen. Mums!


Tål att tittas på mer än en gång. Tål att lyssnas på i en oändlighet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0